معرفی پروژه مسکونی نیکان تعاونی مسکن ثمین اجرای دقیق

پروژه مسکونی نیکان

پروژه مسکونی نیکان یکی از بزرگ ترین پروژه های مسکونی-تجاری منطقه 22تهران که در زمینی به مساحت 19300 مترمربع ( پس از اصلاحی 16895 مترمربع) درحال اجرا است. این پروژه دارای تراکم مفید حدود 70000 مترمربع و سند شش دانگ، تک برگی بنام تعاونی مسکن ثمین اجرای دقیق می باشد. پروژه مسکونی نیکان تعاونی مسکن ثمین اجرای دقیق، در مروارید شهر جنوبی در حال ساخت است. متراژ واحدهای مسکونی این پروژه از 90تا 133 مترمربع بصورت دوخوابه و سه خوابه طراحی اولیه شده که درمجموع 700واحدمسکونی دراین پروژه وجود دارد که در 4 بلوک 16طبقه ( 12طبقه مسکونی، یک طبقه لابی و 3طبقه پارکینگ و انباری) در دست اجراست. این پروژه به غیراز مشاعات آبی، به صورت کامل، فول امکانات است. همچنین متراژ واحدهای تجاری بین 20 تا 28 متر میباشد.پذیره نویسی این پروژه از سال 1398 شروع شده است.

موقعیت پروژه

پروژه در قطب گردشگری منطقه ویژه 22تهران، شهرک نوین مرواریدشهر واقع شده است. این پروژه از لحاظ موقعیت جغرافیایی به مراکز متعدد و مهم تفریحی، رفاهی،درمانی و خدماتی از جمله:بازاربزرگ ایران مال، دریاچه چیتگر، شهربازی هزار و یک شهر، ایستگاه مترو ورآورد در ضلع شمالی پروژه ، ورزشگاه آزادی، فرودگاه، باغ گیاه شناسی و… نزدیک بوده و دارای دسترسی سریع و آسان به بزرگراه های شهید همت،شهید همدانی، تهران-کرج و آزادگان می باشد و از نظر اقتصادی بدلیل برخورداری از مزیت های جغرافیایی، پیشرفت و توسعه مروارید شهر جهت سکونت و یا سرمایه گذاری و ارزش افزوده بسیار مطلوب ارزیابی می شود. منطقه مروارید شهر، بدلیل گستردگی، آب و هوای مطلوب، دسترسی راحت به مراکز خرید و مترو آینده درخشانی دارد. و پروژه مسکونی نیکان از جمله پروژه های خوش نام در این منطقه است.

سازنده پروژه مسکونی نیکان

سازنده این پروژه، تعاونی مسکن ثمین اجرای دقیق است .این تعاونی دارای رزرومه چند ساله در چیتگر و ازجمله شرکت های تعاونی است که به عنوان یکی از اعضای تعاونی اتحادیه رسا در حیطه ساخت و ساز پروژه های مختلف فعالیت دارد. و با بیش از سه دهه فعالیت به عنوان اولین تعاونی درنظر گرفته شده که توانسته است جواز ساخت و تغییر کاربری را دریافت نماید.

بخشی از رزرومه تعاونی مسکن ثمین اجرای دقیق:

پروژه اداری-تجاری آرتمیس
برج های مسکونی پارسیا
ساختمان ثمین شهرک نفت پونک
ساختمان پردیس شهرک شهید محلاتی
پروژه شقایق پاکدشت
شهرک بهارنارنج تنکابن

تحویل پروژه نیکان

طبق اعلام تعاونی، تحویل پروژه سال 1404 است.

کاربری پروژه

کاربری پروژه مسکونی-تجاری است.

امکانات پروژه مسکونی نیکان

پارکینگ و انباری برای تمامی واحدها
امکان خرید پارکینگ اضافی
سالن ورزشی مجهز
سالن بازی کودکان
لابی شیک و مجلل
سالن اجتماعات جهت برگزاری جلسات
سرمایش و گرمایش مرکزی(چیلر)
فضای سبز
هر بلوک دارای 4دستگاه آسانسور
کارواش
شوتینگ زباله
(نفربر و باربر)
محوطه سازی، مجموعه بازی کودکان
سرایدار، سیستم حفاظتی و نگهبانی 24ساعته
دوربین مداربسته
بالکن
هلی پد
خواب مستر
دسترسی سریع به خطوط اتوبوسرانی، تاکسیرانی و ایستگاه مترو

معیار رتبه بندی سهامداران

تنها معیار و ملاک رتبه بندی سهامداران و ذینفعان پروژه مسکونی نیکان، خوش حسابی است. که بصورت سیستمی توسط نرم افزار واحد حسابداری محاسبه و تعیین می گردد. مطابق برنامه ریزی انجام شده، افرادیکه به موقع و یا زودتر از موعد اقاسط ساخت خود را واریز نمایند در بلوک های فاز اول پروژه قرار می گیرند.

مزایای خوش حسابی:

از جمله مزایای خوش حسابی اعضا، اتمام ساخت بموقع پروژه، حق انتخاب واحد مرغوب ،صرفه اقتصادی بواسطه مواجهه کمتر با ضریب تورم سالیانه، افزایش قیمت ها و…است. و بلعکس افرادیکه در تسویه بدهی و اقساط خود تاخیر داشته باشند بطور طبیعی در فاز بعدی ساخت قرار می گیرند و علاوه بر آن مشمول پرداخت جریمه، ضریب تورم و درنهایت مطابق قرارداد و ضوابط و مقررات تعاونی و قانون بخش تعاون پس از دو اخطار و عدم تسویه مالی در مهلت قانونی، امتیاز آن به اشخاص متقاضی واگذار می گردد. بنابراین چنانچه کلیه سهامداران محترم بموقع اقساط خود را پرداخت نمایند. امکان اجرای همزمان 4بلوک وجود خواهد داشت.

شیوه خرید و فروش پروژه مسکونی نیکان

خرید و فروش پروژه مسکونی نیکان به صورت امتیازی صورت می گیرد. تمامی واحدها دارای دفترچه مالکیت می باشند. و نقل و انتقال در دفتر تعاونی مسکن ثمین اجرای دقیق انجام می شود.این پروژه دارای سند ترک برگ رسمی، دستور نقشه و جواز می باشد. درنظر داشته باشید که هرگونه نقل و انتقال به صورت قولنامه ای و وکالتی بدون نظارت تعاونی مسکن از درجه اعتبار ساقط است.قبل از هر اقدامی جهت خرید، ابتدا بایستی امتیاز و واریزی محاسبه و پرداخت شود.سپس اقساط ساخت به صورت ماهیانه تا انتهای پروژه براساس جدول اقساط از اعضا دریافت می شود.پیش بینی شده پس از اجرای فونداسیون، 48 ماه مدت زمان ساخت و اجرای این پروژه به طول خواهد انجامید. اگرچه این پروژه از سرعت بالایی برخوردار است.

میزان پیشرفت پروژه نیکان مرواریدشهر

پروژه شامل 4بلوک است که وضعیت پیشرفت 4 بلوک نیکان براساس اعلام تعاونی ثمین تا پایان 1402 به شرح زیر بوده است:

طراحی نمای ساختمان انجام شده و به تایید شورای معماری استان تهران رسیده است و به عنوان طرح برتر معرفی شده است

اجرای کامل فونداسیون 4 بلوک به اتمام رسیده است.

اجرای دیواربرشی، دیوار حائل، ستون ها و سقف اول بلوک A

اجرا و تکمیل سقف دوم بلوک B

آیا می توان طبقه، واحد و جهت را در پروژه نیکان مشخص کرد؟

خیر. انتخاب واحد در 30درصد پایانی کار و با توجه به خوش حسابی اعضا، رتبه و امتیاز مشخص خواهد شد.

آیا پروژه نیکان دارای وام است؟

خیر. هرگونه ادعایی مبنی بر اینکه پروژه دارای وام است، منوط به رویت مدارک، توافقنامه با بانک و امکان استعلام می باشد. اصولا پروژه ها در این مرحله از ساخت مشمول وام تایید شده نمی باشند. زیرا در این مرحله از ساخت نمی توان وامی دریافت نمود. دریافت هرگونه تسهیلات احتمالی نیازمند این است که پروژه حداقل 30درصد رشد کرده باشد. این گونه ادعاها معمولا از سمت مشاورین املاک و افراد ناآگاه مطرح می گردد و هیچ مستنداتی مبنی بر این ادعا وجود ندارد.از خریداران محترم تقاضا می شود هنگام خرید صرفا روی توانایی مالی و بودجه خود تمرکز نمایند.

پروژه نیکان شامل چند فاز است؟

این پروژه از 2 فاز تشکیل شده است.

تعاونی مسکونی نیکان فاز 1

تعاونی مسکن ثمین اجرای دقیق از سال 1398 شروع به پذیره نویسی پروژه جدیدی به نام نیکان کرد. قیمت تراکم آن سال متری 2میلیون و صدهزارتومان بوده است. که تعداد 350نفر، واریزی به مبلغ دویست و ده میلیون تومان به تعاونی پرداخت کردند و وارد این پروژه شدند. و همچنین مبلغ 180 تا 200 میلیون تومان هم بابت اقساط ساخت در آن سال پرداخت شد.

پروژه مسکونی نیکان فاز 2

پروژه نیکان فاز 2 در زمان تحویل با فاز 1 تفاوتی ندارد. فقط اعضای آن دیرتر وارد شده اند و مبلغ زمین و تراکم بالاتری دارد. اولین ورودی های فاز 2 با مبلغ متری دومیلیون و هفتصدهزارتومان وارد این پروژه شدند. دومین ورودی های فاز 2 با مبلغ متری 3میلیون و دویست هزارتومان و همچنین سومین ورودی ها با مبلغ متری 4میلیون تومان وارد پروژه نیکان شده اند.

تفاوت نیکان 1 و نیکان 2

پروژه نیکان در ابتدا با 370 واحد در 2 بلوک پذیره نویسی خود را آغاز کرد. که نیکان 1 را این امتیاز ها می دانند. سپس تعاونی در سال 1400، تراکم مازاد در دو بلوک دیگر گرفت و تعداد واحد ها را افزایش و به 700 واحد رساند که به آن نیکان 2 می گویند. لازم به ذکر است از لحاظ کیفیت و موعد تحویل این دو تفاوتی باهم ندارد.

اقساط سال 1403 پروژه نیکان

اقساط ساخت به ازای هر مترمربع مسکونی مبلغ 800،000 تومان برای هر دوماه محاسبه گردیده است. (مبالغ به تومان است):

پیش بینی عملیات اجرایی پروژه نیکان در سال 1403

جمع بندی و نتیجه گیری:

پروژه مسکونی نیکان برای افرادی که به دنبال سرمایه گذاری و خرید در یک پروژه امن و مطمئن هستند، پیشنهاد می شود.این پروژه به عنوان تنها پروژه ای درنظرگرفته شده است که توانسته در یک قطعه زمین وسیع درمنطقه مروارید شهر، جوازساخت را دریافت نماید و عملیات ساخت را آغاز کند.همچنین پروژه نیکان، توسط تعاونی ارگانی اداره می شود که این امر باعث ایجاد خیال راحتی مشتریان می شود.

پروژه نیکان با قرارگرفتن در منطقه ای رو به رشد و پیشرفت، علاوه بر اینکه به خانه دار شدن شما کمک می کند، بلکه یک نقطه امن برای سرمایه گذاری است. مرواریدشهر با قرارگیری در منطقه 22 تهران، دارای دسترسی های ویژه ای می باشد. مبلغ پرداختی مناسب، اقساط نسبتا کم و روند کاری مناسب از جمله دیگر مزایای این پروژه به شمار می رود.

فهرست